Wordt dit geen papieren tijger? En waar bemoeit de overheid zich eigenlijk mee? De Eerste Kamer plaatst vraagtekens bij de wet die verengelsing van het hoger onderwijs moet tegengaan.
Are we creating a paper tiger? And why should the government even get involved in such an issue? The Dutch Senate has voiced serious reservations about a new law that is intended to stop the anglicisation of higher education in the Netherlands.
Baan verliezen, minder uren werken… Bijna een op de drie studenten heeft in de coronacrisis financiële zorgen, blijkt uit een peiling onder zo’n 1.250 studenten. Ook gebruiken ze meer alcohol en drugs.
They are losing their jobs or getting their hours cut – nearly one in three students are struggling with financial worries during the coronavirus crisis, a survey conducted among 1,250 students reveals. Substance abuse is also on the rise.
Volgens het kabinet zijn er vijf goede redenen voor Engelstalig onderwijs. Opleidingen moeten minstens twee van die vijf redenen hebben, anders moeten ze weer omschakelen naar het Nederlands.
In the eyes of the government, there are five good reasons for maintaining English-language teaching in higher education. Study programmes will have to meet at least two of the five conditions or switch to the Dutch language.
Gezien de coronacrisis en de onlangs verlengde lockdown, kiezen de 14 universiteiten er toch voor om de norm voor het bindend studieadvies dit collegejaar generiek te verlagen met 10 à 15 procent. Dat is het percentage punten dat in mindering kan worden gebracht.
In view of the coronavirus crisis and the most recent lockdown, the 14 Dutch universities have decided to lower the requirements for binding study recommendations (BSAs) by 10 to 15 percent for the current academic year after all.