How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this eighth episode, civil engineering teacher Pieter Roos uses the Tour de France as an example to explain fluid mechanics.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. In deze achtste aflevering gebruikt civiele techniek-docent Pieter Roos de Tour de France als voorbeeld om vloeistofmechanica uit te leggen.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this seventh episode, Anne Dijkstra, assistant professor of communication sciences, talks about the dynamics between scientist and journalist.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. In deze zevende aflevering vertelt Anne Dijkstra, universitair docent communicatiewetenschappen, over de dynamiek tussen wetenschapper en journalist.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this sixth episode, biochemist Kerensa Broersen compares a brain cell to a student house, to illustrate what happens when something goes wrong inside a cell.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. In deze zesde aflevering vergelijkt biochemicus Kerensa Broersen een hersencel met een studentenhuis, om te illustreren wat er gebeurt als er iets misgaat in een cel.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this fifth episode, chemistry teacher Saskia Lindhoud uses lego to explain chemical equilibrium.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze vijfde aflevering legt scheikundedocent Saskia Lindhoud chemisch evenwicht uit, met behulp van legoblokjes.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this fourth episode, professor Bram Nauta explains with a dance how to solve problems caused by interference.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze vierde aflevering legt hoogleraar Bram Nauta aan de hand van een dansje uit hoe je storing oplost.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. This third episode: Ipek Seyran Topan, about mathematical forecasting.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze derde aflevering: Ipek Seyran Topan, over wiskundige voorspellingen.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. This second episode: ITC professor Earth Structure and Dynamics Mark van der Meijde.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze tweede aflevering: Mark van der Meijde, ITC-hoogleraar Earth Structure and Dynamics.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. This first episode: Alexander Brinkman, professor of Quantum Transport in Matter, on quantum mechanics.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze eerste aflevering: Alexander Brinkman, hoogleraar Quantum Transport in Materie, over quantummechanica.