De kroeg als leeromgeving. Dat is weer eens wat anders dan de collegebanken. Dit keer was de Pakkerij het decor van de ambitiedag van studentenvereniging Audentis. In totaal werden 95 studenten door bedrijven als Tebodin, Ormit, Boer & Croon, Roland Berger en Accenture een dag lang voorzien van workshops. Ook konden ze volop netwerken. Aansluiten kon niet zomaar: een cv-selectie en een tijdige aanmelding waren vereist voor deelname.
Imke Smedema, betrokken bij de organisatie, vertelt: Deze dag heette aanvankelijk besturendag, maar we wilden dit jaar meer dan alleen maar bestuursleden erbij betrekken. We hebben grote commissies als de Bata, Kick-In en Solar uitgenodigd. De Student Union is ook aanwezig, net als verschillende sport- en studieverenigingsbesturen en afgevaardigden van studentondernemingen zoals PIP Advice.’ De zustervereniging van Audentis uit Eindhoven komt die morgen ook binnendruppelen. ‘Goedemorgen’, begroet Smedema. De heren sluiten snel aan bij de workshop van Tebodin waar een enthousiaste spreker de case al aan het uitleggen is.
In alle sociëteiten zijn de bedrijven bezig met het begeleiden en uitleggen van een case. Zo worden in de Flux, de sociëteit van de gezelligheidsvereniging C.S.V. Alpha, de deelnemers gemixt en in vijf groepen verdeeld. Op die manier vindt de meeste interactie tussen de deelnemers plaats en kan gewerkt worden aan nieuwe inzichten. Alle deelnemers volgen met hun groep twee cases of workshops gedurende de dag.
Of het moeilijk was om bedrijven te regelen voor de ambitiedag? ‘Nee,’ zegt Smedema. ‘De meeste bedrijven waren juist erg geïnteresseerd toen we ze benaderden.'' Na twee workshopsrondes, een lunch en een bierproeverij, wordt de dag afgesloten met een netwerkborrel.