Taakverdubbeling voor Student Affairs & Services

| Sandra Pool

De nieuwe afdeling Student Affairs & Services krijgt te maken met een verdubbeling, zo niet een verdriedubbeling van de activiteiten door de internationaliseringsplannen van de UT. Dat zegt Sabien van Harten in het aprilnummer van UT Nieuws Magazine dat morgen verschijnt.

Photo by: Rikkert Harink

De nieuwe afdeling Student Affairs & Services (SAS) krijgt te maken met een verdubbeling, zo niet een verdriedubbeling van de activiteiten door de internationaliseringsplannen van de UT.

Dat zegt Sabien van Harten in het aprilnummer van UT Nieuws Magazine dat morgen verschijnt.

De afdeling SAS bestaat uit de Student Services, de Centrale Studenten Administratie, het International Office, het TaalCoördinatiePunt (TCP) en het Admision Office. ‘De relatie van de laatste drie eenheden tot internationalisering is een-op-een. Ik denk dat het nergens op de UT zó direct speelt.’

Het aantrekken van meer internationale masterstudenten (640 in 2020, red.) betekent volgens haar meer werk voor het Admission Office. 'Het aantal aanvragen is altijd hoger dan het werkelijk toelaatbare aantal studenten, maar alle aanmeldingen moeten we wel bekijken en afhandelen. Wil je dat alle bachelorstudenten buitenlandervaring opdoen? Dan krijgt het International Office te maken met een verdriedubbeling van de ondersteunende werkzaamheden. Denk aan het budgetbeheer van de beurzen en het onderhouden van relaties met partners in andere landen.’

Eenzelfde beweging verwacht Van Harten bij het TCP. De berekeningen zijn volgens haar een volstrekt logisch gevolg van wat het hoofdstuk internationalisering uit Vision 2020 betekent voor SAS.

Lees meer over Sabien van Harten en internationalisering in UT Nieuws Magazine van morgen, donderdag 2 april.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.