Het bureau onderzocht namelijk de websites van de 13 grote Nederlandse universiteiten op content. Daarbij deden ze zich voor als student die een communicatie-opleiding wilde volgen. Met een score van 80% kwam de UT-website als beste uit de bus, gevolgd door Wageningen (78%) en Maastricht (73%).
‘Blij verrast’
‘Blij verrast’, was directeur Marketing & Communicatie Atilla Kerpisci. ‘Ik wist eigenlijk niet dat dit onderzoek liep, maar goed. Het is geweldig nieuws dat de investeringen die we in onze website hebben gestoken opgemerkt worden.’
Kerpisci beaamt dat het communicatieadviesbureau niet bij hem bekend was. ‘Hoe gezaghebbend het bureau is, weet ik niet. Kennelijk hebben ze hier onderzoek naar gedaan en per partij goede feedback gegeven. In die zin neem ik het zeker serieus.’
Gepast mee omgaan
‘We moeten wel gepast met de resultaten omgaan’, waakt Kerpisci. ‘Ik ken het achterliggende verhaal niet, maar dat gaan we zeker opvragen bij het bedrijf. Dan krijgen we ook inzicht in wat we kunnen verbeteren.’
Hij vervolgt: ‘Op dit moment hebben we naast de homepage ook op onze wervings- en landingspagina’s een goed verhaal staan. Dit is een mooi signaal dat we op dat vlak de juiste dingen doen. Je doet je best, leuk dat dat erkend wordt en het is een mooie pluim voor het M&C-team.’