Winkelwagens vol flessen rosé en ijs

| Vicky Andriessen

Een borrel waar enkel rosé geschonken wordt, georganiseerd door een mannenhuis? Dat is de Rosé Boulevard. Huize Chop tekent voor de organisatie. Gisteren was de tiende editie op rij.

Photo by: UT Nieuws

Hoe is het idee van de rosé borrel ontstaan?

Bewoner Tjade Tjieltjes: ‘De binnenkant van ons huis is knalroze en op ons logo staat een roze biggetje. De link met de roze drank was gauw gelegd.’ Bewoner Tom Dalfsen: ‘Omdat de borrel buiten is, hebben wij een vergunning. Een deel van de straat is afgezet met bouwhekken en na afloop maken we alles aan kant. Het winkelende publiek merkt morgen niets meer van de borrel.’

Wie besluit er welke rosé de hele avond genuttigd wordt?

Dalfsen: ‘Elk jaar bezoeken we met alle huisgenoten de Mitra. Zij verzorgen een roséproeverij voor ons. De rosé die als winnaar uit de bus komt, bestellen wij in grote getalen en is de enige rosé die wij schenken. Toevallig is het dit jaar dezelfde als vorig jaar. De flessen plaatsen we in winkelwagens gevuld met ijs, waaruit de bezoekers zelf flessen pakken.' Tjieltjes: ‘De etiketten van een deel van de flessen zijn voorzien van de uitnodiging. Deze nemen we mee, als we andere huizen officieel uitnodigen.’

Wanneer spreken jullie van een geslaagde borrel?

Tjieltjes: ‘Als uit de hoeveelheid consumptie blijkt dat de bezoekers tevreden waren met onze rosékeuze.’ Dalfsen: ‘En als de bezoekers de volgende dag leuke verhalen vertellen over de borrel.’

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.