Volgens marketing & communicatie-medewerkers Saloa Omari en Ellen Diepeveen bleek uit onderzoek dat er ‘erg veel interne communicatiekanalen- en middelen zijn’. ‘Wat je nu hebt is versnippering en een te groot aanbod van onder andere verschillende nieuwsbrieven. We willen één centrale plek voor interne berichten.’ Daarmee komen alle facultaire nieuwsbrieven en UT Nieuwsmail te vervallen.
Pushmeldingen
Op basis van profielgegevens ontvangen medewerkers automatisch relevante berichten in de portal, bijvoorbeeld van jouw faculteit, gebouw of dienst. Maar het is straks ook mogelijk om je te ‘abonneren’ op nieuws en evenementen. ‘Omdat je wellicht geïnteresseerd bent in een bepaalde doelgroep, evenement, onderwerp, gebouw of dienst. Ook kun je er straks voor kiezen om pushmeldingen te ontvangen, zodra er nieuwe informatie is’, legt Omari uit.
Actuele calamiteiten en storingen verschijnen eveneens in de nieuwe portal. Daarnaast hebben medewerkers toegang tot alle webapplicaties waar je personele zaken kunt regelen via single sign on.
Invoering in fases
De invoering van de portal zal in fases gaan. In de eerste fase worden de facultaire nieuwsbrieven en UT-Nieuwsmail vervangen. Het nieuws aanleveren gaat dan via een speciaal formulier op de website. De afdeling M&C blijft voorlopig de redactie voeren van de centrale nieuwsberichten.