De UT is begin februari overgestapt van de maildiensten van Google naar Microsoft, maar studenten zijn hierover onvoldoende geïnformeerd. Dat zei Bram van Uden (DAS) tijdens de universiteitsraad van woensdagmorgen. Het CvB erkende de gebrekkige communicatie en beloofde beterschap.
In early February, the UT switched from Google to Microsoft for its e-mail services, but students were not sufficiently informed about this. That is what Bram van Uden (DAS) said during the University Council meeting on Wednesday morning. The Executive Board acknowledged the lack of communication and promised to do better.
De universiteitsraad vindt dat de menselijke maat ontbreekt bij conflictsituaties tussen de UT en haar werknemers. ‘Onwillige’ medewerkers worden geïsoleerd en moeten ‘slikken-of-stikken’. Een eerste advies: stop de samenwerking met Capra Advocaten, ‘’de pitbull van overheidsinstanties’’.
The University Council believes that the UT’s approach to conflict situations between the university and its employees lacks a human dimension. ‘Reluctant’ employees are isolated and forced to ‘take it or leave it’. A first advice: stop working with law firm Capra Advocaten, “the pit bull of government agencies”.