Peter Schuur, docent bij de vakgroep operationele methoden voor productie en logistiek van de faculteit BBT schreef een gedicht over leesleed, daartoe geïnspireerd door het artikel over tentamenleed bij docenten dat twee weken geleden in deze krant verscheen.
Docent,
Welke tekst kan erger wezen
Dan de tekst van een student?
Zelfs na dertig keren lezen
Weet je nog niet waar je bent.
Helpt het om wat thee te drinken
Bij het ploegen door `t verslag?
Zal het onbegrip gaan slinken
Als de slokdarm slikken mag?
Is muziek dan een remedie
Tegen RSI der geest?
Blijft de stijl nog een tragedie,
Als men zingend verder leest?
Wat dacht u van buiten zitten
Op een bankje in de zon?
Was u al direct gaan pitten
Toen u aan `t verslag begon?
Strekte u na elke taalfout
Eerst uw arm en dan uw been?
Ging u bij zo'n snelle workout
Dansend door de kamer heen?
Hebt u naar de pils gegrepen
Na de tiende halve zin?
Scheurde u `t verslag in repen
Met het schuimbier op uw kin?
Kreeg de spelling u aan `t gillen
In de automatenhal?
Testte u reeds alle pillen
Tegen overvloedig gal?
Mag ik u een trucje leren
Dat mij destijds heeft gered?
Ga gewoon weer zelf studeren!
Haal `t verslag van internet!