Docent

| Redactie

Peter Schuur, docent bij de vakgroep operationele methoden voor productie en logistiek van de faculteit BBT schreef een gedicht over leesleed, daartoe geïnspireerd door het artikel over tentamenleed bij docenten dat twee weken geleden in deze krant verscheen. Docent, Welke tekst kan erger wezen Dan de tekst van een student? Zelfs na dertig keren lezen Weet je nog niet waar je bent. Helpt het om wa

Peter Schuur, docent bij de vakgroep operationele methoden voor productie en logistiek van de faculteit BBT schreef een gedicht over leesleed, daartoe geïnspireerd door het artikel over tentamenleed bij docenten dat twee weken geleden in deze krant verscheen.

Docent,

Welke tekst kan erger wezen

Dan de tekst van een student?

Zelfs na dertig keren lezen

Weet je nog niet waar je bent.

Helpt het om wat thee te drinken

Bij het ploegen door `t verslag?

Zal het onbegrip gaan slinken

Als de slokdarm slikken mag?

Is muziek dan een remedie

Tegen RSI der geest?

Blijft de stijl nog een tragedie,

Als men zingend verder leest?

Wat dacht u van buiten zitten

Op een bankje in de zon?

Was u al direct gaan pitten

Toen u aan `t verslag begon?

Strekte u na elke taalfout

Eerst uw arm en dan uw been?

Ging u bij zo'n snelle workout

Dansend door de kamer heen?

Hebt u naar de pils gegrepen

Na de tiende halve zin?

Scheurde u `t verslag in repen

Met het schuimbier op uw kin?

Kreeg de spelling u aan `t gillen

In de automatenhal?

Testte u reeds alle pillen

Tegen overvloedig gal?

Mag ik u een trucje leren

Dat mij destijds heeft gered?

Ga gewoon weer zelf studeren!

Haal `t verslag van internet!

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.