Wat was jullie idee precies?
Menno Bergman uit de groep VisIOners 2.0: ‘We hebben een game ontwikkeld die als het ware een complete online leeromgeving voor studenten is. Door te spelen in de omgeving kan de student steeds verder komen. Op bepaalde momenten zijn er wel verplichte contacturen met de docent, voor de rest kan de student alles digitaal doen.’
Hoe zijn jullie te werk gegaan?
‘We zijn eerst keihard gaan brainstormen en keken naar de goede ideeën die iedereen had. Vervolgens koppelden we alle goede ideeën aan elkaar. Zo kwamen we op een online wereld.’
Waarom hebben jullie gewonnen denk je?
‘We denken dat de jury ons heeft gekozen omdat het idee, ondanks dat het futuristisch is, wel een basis is om iets mee te kunnen doen. Waarom proberen we het niet gewoon, tonen we niet gewoon wat ‘GUTS’ dachten we binnen onze groep.’
De hele groep bestond naast Menno Bergman uit Wendie Klieverik, Machteld Prins-Riemersma, Daphne Spaan, Sondra Roelofs, Eefke Bouwhuis en Silvia Kampherbeek. Vorig jaar deed een deel van de VisIOners ook al mee. ‘Toen wonnen we niet, dit jaar hebben we onze naam daarom maar veranderd door er 2.0 achter te zetten.’