In de competitie voor ‘Meest Ondernemende Studentenhuis 2015’ nemen studentenhuizen het in verschillende ronden tegen elkaar op in de boksring op Sociëteit T.R.A.M. van studentenvereniging Audentis.
Vorig jaar, tijdens de eerste editie van het evenement, moesten de studentenhuizen bijvoorbeeld een pak koffie verkopen voor iets heel anders dan koffie, en moesten ze via hun netwerk een BN’er bereiken. Ook werd de kennis van studentikoze liederen en termen getest. Asgard ging met de prestigieuze titel aan de haal en won daarmee een hot tub.
Amerikaanse koelkast
Dit jaar kunnen de deelnemers opnieuw hun borst natmaken. Er is geen hot tub als hoofdprijs dit keer, maar een Amerikaanse koelkast die het winnende team mag customizen naar eigen wensen, een prijs die een stuk praktischer is voor een studentenhuis. De andere prijzen maken Kennispark en Audentis pas op de avond zelf bekend.
Mooie huisavond
Bij de eerste editie deden slechts 6 huizen mee. Dit jaar verwacht Kennispark een stuk meer aanmeldingen. Rogier Stuyver van Kennispark: ‘Vorig jaar hoorden we van een aantal huizen dat ze dachten dat de setting heel formeel zou zijn. Daar hadden ze weinig trek in. Toen de studentenhuizen achteraf hoorden hoe de avond was verlopen, hadden ze spijt dat ze niet mee hadden gedaan.’
Na afloop bleken veel huizen de competitie te zien als een mooie besteding van de huisavond. ‘Ze gaven aan dit jaar wel mee te willen doen’, aldus Stuyver. Kennispark en Audentis hebben met het oog hierop de capaciteit van het evenement vastgesteld op 15 studentenhuizen.
Wil je met jouw studentenhuis mee doen? Aanmelden kan tot 9 november.