RUG leidt ranglijst van domste reclameleuzen

Born leaders reach for infinity. Met die slogan gaat de Rijksuniversiteit Groningen voorlopig aan kop in de ‘Domheidsranking 2016’. Het kritische Platform H.NU stelt er de geldverslindende concurrentie tussen universiteiten mee aan de kaak.

Universiteiten besteden veel te veel geld aan marketing, vindt het Platform Hervorming Nederlandse Universiteiten. Het hekelt 'de dure maar vaak onzinnige reclameleuzen waarmee universiteiten zichzelf op de borst kloppen'.

UT gedeeld zevende

Iedereen kan via internet meestemmen op de domste leus. Uit de tussenstand blijkt dat de leus van de Rijksuniversiteit Groningen op de meeste weerstand stuit. Op grote afstand volgen de Universiteit Leiden (‘Excelleren in vrijheid’) en de Universiteit van Amsterdam (‘We are U’).

De UT staat met de slogan 'High Tech, Human Touch' in punten ver daarachter, op een gedeelde zevende plaats (van de twaalf universiteiten die in de ranking zijn opgenomen).

Op 1 februari wordt de ‘winnaar’ bekendgemaakt.

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.