Met zo’n driehonderd aanmeldingen voldoet CuriousU aan de doelstellingen, zegt Tsigki. ‘Belangrijker vind ik dat we een uitdagend en innovatief programma hebben. Ik werk nog maar net bij de UT, maar zie dat ieder jaar een stap is gezet. Met ons aanbod onderscheiden we ons van al die andere zomerscholen. De UT is technische universiteit, maar de courses zijn ook interessant voor niet-technici. Het aanbod is multidisciplinair. Dat zien we ook terug in de aanmeldingen. Studenten komen vanuit de hele wereld om hier courses te volgen. Dit jaar verwelkomen we 42 nationaliteiten.’
Visitekaartje
CuriousU is een visitekaartje voor de UT, vindt Tsigki. De driehonderd voornamelijk bachelorstudenten maken kennis met de campus en dat kan tot aanmeldingen voor de UT-masters leiden. ‘Maar dat is niet de belangrijkste doelstelling’, zegt ze. ‘We willen vooral een showcase zijn: laten zien hoe mooi internationalisering is en hoe je onderwijs samen kunt delen en vormgeven. Dat gemeenschapsgevoel is kenmerkend voor CuriousU.’
Daarmee zegt ze ook dat winst niet de belangrijkste doelstelling is van CuriousU. ‘De zomerschool is een investering omdat we laten zien hoe uniek de campus is en hoe ons onderwijs is ingericht. Maar we zijn gezond, we verwachten onder de streep een kleine winst te maken. Dat moet ook, omdat we daarmee gezond blijven en onze continuïteit waarborgen.’
Die continuïteit zit vooral in het aanscherpen van het programma. Tsigki: ‘We richten ons eerst op de vijfde editie. In september gaan we met de organisatie weer om tafel om te kijken wat beter kan. We willen nog meer aansluiting zoeken bij de behoefte van de internationale student. Daarvoor moeten we nog meer diversiteit in ons aanbod brengen. En misschien passen we het format van CuriousU aan. We denken aan meer challenge based-onderwijs. Want ook dat past bij de UT.’