Door het kiezen van een slechte domeinnaam, kan een ondernemer omzet mislopen.De. Een domeinnaam die lastig herkenbaar is of moeilijk in te typen is, zal minder bezoekers krijgen. En dan hebben we het nog niet eens over rare extensies zoals .to of .ch! Wees dus slim door je domeinnaam goed uit te zoeken voordat je via een partij als TransIP een check doet.
Uitgaven niet bijhouden
Een andere valkuil is het niet goed bijhouden van uitgaven. Hierdoor mist een ondernemer overzicht, maar is er ook kans om onnodig veel geld uit te geven. Het bijhouden van uitgaven hoeft niet moeilijk te zijn; simpele tools en software zoals Excel of boekhoudprogramma’s geven inzicht.
Geen KVK inschrijving
Als een ondernemer geen KVK inschrijving heeft, is het bedrijf niet legitiem. Hierdoor is het bijvoorbeeld onmogelijk om een zakelijke bankrekening te openen. Daarnaast ontstaan er problemen met de fiscus.
Niet weten wat je doelgroep is
Weet wie je doelgroep is en richt je dienst of product niet op iedereen Dat werkt vaak averechts. Hoe zit dit in elkaar? Zonder te weten wie je target, heb je ook geen kennis hoe je met je doelgroep in contact komt of ontdek je veel te laat dat ze überhaupt geen interesse in je producten of diensten hebben. Leg dan ook je volledige focus op het bepalen van je doelgroep!
Geen marketingstrategie hebben
Tot slot is een marketingstrategie van belang. Zonder een doordachte strategie is het een haast onmogelijk opgave geworden om een zichtbaar bedrijf te krijgen. .Weet welke marketingmethoden je wilt toepassen. De meerwaarde? Ondernemers behouden focus en marketingcampagnes zijn op tijd aangepast.
Bron: https://online.hbs.edu/blog/post/target-audience-in-marketing