Fouten die kleine ondernemers miljarden kunnen kosten

| Specials U-Today

In Twente en omstreken zijn er talloze ondernemingen die het potentieel hebben om succesvol te worden. Dit geldt ook voor  kleine, startende ondernemers die met de UT samenwerken. Valkuilen zijn er ook, waardoor  omzet verloren gaat.  In dit artikel geeft TransIP aan welke dat zijn en wordt het verder toegelicht.

Door het kiezen van een slechte domeinnaam, kan een ondernemer omzet mislopen.De. Een domeinnaam die lastig herkenbaar is of moeilijk in te typen is, zal minder bezoekers krijgen. En dan hebben we het nog niet eens over rare extensies zoals .to of .ch! Wees dus slim door je domeinnaam goed uit te zoeken voordat je via een partij als TransIP een check doet. 

Uitgaven niet bijhouden

Een andere valkuil is het niet goed bijhouden van uitgaven. Hierdoor mist een ondernemer overzicht, maar is er ook kans  om onnodig veel geld uit te geven. Het bijhouden van uitgaven hoeft niet moeilijk te zijn;  simpele tools en software zoals Excel of boekhoudprogramma’s geven  inzicht.  

Geen KVK inschrijving 

Als een ondernemer geen KVK inschrijving heeft, is het bedrijf niet legitiem. Hierdoor is het bijvoorbeeld onmogelijk om een zakelijke bankrekening te openen. Daarnaast ontstaan er problemen met de fiscus. 

Niet weten wat je doelgroep is

Weet wie je doelgroep is en richt je dienst of product niet op iedereen  Dat  werkt vaak averechts. Hoe zit dit in elkaar? Zonder te weten wie je target, heb je ook geen kennis hoe je met je doelgroep in contact komt of ontdek je veel te laat dat ze überhaupt geen interesse in je producten of diensten hebben. Leg dan ook je volledige focus op het bepalen van je doelgroep!

Geen marketingstrategie hebben

Tot slot is een marketingstrategie  van  belang. Zonder een doordachte strategie is het een haast onmogelijk opgave geworden om een zichtbaar bedrijf te krijgen. .Weet  welke marketingmethoden je wilt toepassen. De meerwaarde?  Ondernemers behouden focus en  marketingcampagnes zijn op tijd aangepast.

Bron: https://online.hbs.edu/blog/post/target-audience-in-marketing

 

 

Stay tuned

Sign up for our weekly newsletter.