Wat verkopen jullie precies en op welke doelgroep richten jullie je?
Joost Haar: ‘Ons product is een exclusieve lijn van straatkleding. Onder straatkleding vallen bijvoorbeeld sweaters en T-shirts die lekker losjes zitten en ‘casual’ ogen. De prints op deze kleding hebben wij zelf ontworpen. Op dit moment leggen wij contacten met buitenlandse bedrijven om onze productie te optimaliseren. Als dat lukt, kunnen wij straks meer verschillende soorten shirts produceren. Tot nu toe spreken wij hoofdzakelijk jongeren tussen de 16 en 28 jaar aan. Uit deze doelgroep krijgen wij positieve feedback, dat geeft een fijn gevoel.’
Hoe komen jullie eigenlijk bij de naam WOLK-store?
‘Die vraag krijgen we vaak. De naam kwam opeens op. Het is een open naam en dat wilden wij ook graag. Je kan er meerdere betekenissen aangeven. Denk bijvoorbeeld aan een wolk van ideeën.’
Waar willen jullie heen met jullie bedrijf?
‘Onze droom is om een toonaangevende kledinglijn te hebben. Dat is echter iets voor de toekomst. We houden ons nu bezig met de naamsbekendheid van onze winkel. Wij zijn razend druk met netwerken om extra bekendheid te krijgen. Dat kost veel tijd.’
Wat geeft je de meeste voldoening?
‘Het mooist is de gedachte dat ik dingen teken en ontwerp waar mensen geld voor willen betalen. De voldoening is groot wanneer je anderen in jouw sweaters ziet lopen. Blijkbaar ontwerp ik kleding waar mensen graag in lopen. Dat is echt een tof gevoel.’