Zelfs in een wereld vol sociale media valt het voor promovendi nog altijd niet mee om zichzelf en hun onderzoek goed voor het voetlicht te brengen. Geregeld slagen zij er niet in om de buitenwacht te overtuigen van het belang van hun onderzoek, met als gevolg dat veel wetenschappelijke resultaten onderbelicht blijven. Bovendien worden op die manier talenten om bijvoorbeeld problemen binnen het bedrijfsleven, medische kwesties of maatschappelijke vraagstukken op te lossen, onvoldoende benut.
Om promovendi te helpen zichzelf en hun onderzoek zowel binnen als buiten de academische wereld optimaal te profileren, wijdt P-NUT, de promovendivereniging van de UT, zijn jaarlijkse PhD-dag op donderdag 16 oktober in het Atrium van De Vrijhof geheel aan het thema ‘zichtbaarheid’. Onder het motto ‘Be Visible’ reiken experts de deelnemers handvatten aan om aandacht te genereren voor hun onderzoek, onder meer door te leren netwerken op conferenties, het vergroten van online zichtbaarheid of het neerzetten van een sterke personal brand.
In de ochtenduren zullen ondezoekers Elze Ufkes en Loes Segerink een lezing houden over ‘online aanwezigheid’en ‘interactie met de media’, en zijn er presentaties van Joe Laufer over het alumni-netwerk en van Janinka Feenstra over het Kennispark Twente. Na de lunch en een bezoek aan de informatiemarkt kan er aan een workshop over netwerken op conferenties en een workshop over thesis printen en het verspreiden van kennis worden deelgenomen.
De PhD-dag duurt van 10.00 tot 17.30 uur en is gratis toegankelijk voor P-NUT-leden. (Niet-leden kunnen zich ter plekke aanmelden en betalen een jaarlijkse contributie van € 12.) Vanaf 19.00 uur is er een gezamenlijk diner (kosten 5 euro) en aansluitend een pubquiz. Aanmelden voor een of meer dagdelen is mogelijk.