Dat het publiek zich wel vermaakte viel op te maken uit veel gelach. Af en toe werden de humoristische scènes onderbroken door een serieuze scène. Op deze momenten was het publiek muisstil. Na afloop volgde een lang applaus.
De baby
In een van de eerste scènes trok ´Jozef´ een ezel met ´Maria´ op zijn rug, voort. De ezel liet drammerig weten het wel een beetje zat te zijn: ‘En wie moet weer het zware werk verrichten?’ De ezel dumpte de baby vervolgens in een konijnenhok, dienend als stal. Ook twee actrices vroegen zich af wat ze met de zuigeling aan moesten. Hadden ze net een moderne Jozef en Maria bedacht, kwam er een baby bij kijken. Met een ‘o Jezus’ vroegen ze zich af of ze die niet weg konden laten.
Een moderne kerst
De moderne kerst werd onder andere getoond aan de hand van humoristische scènes: een run op pieken in de Primark, kerstliedjes beluisteren via een koptelefoon, overmatig gebruik van mobieltjes tijdens het kerstdiner, cadeautjes waarvan je niet weet of je er blij mee moet zijn en familie en schoonzoon die zich bij wijze van meditatie inleven in een kerstbal. Die laatste scène eindigt met een schreeuwende dochter; ‘Hij is weg!’
Kaarsje
De acteurs van NEST hadden een mooie boodschap voor het publiek. Ze benadrukten dat met Kerstmis iedereen op zoek is naar licht en warmte. 'Met kerst worden kaarsjes aangestoken, voor wie steek jij een kaarsje op?’
Zelf staken de acteurs een kaarsje op voor opa’s en oma’s die er weer een jaar hebben mogen zijn, voor ‘iemand die nog wel in leven is, maar niet meer in mijn leven’, voor Kerstmis, voor een gelukkig 2015 voor het publiek, en er werd een kaarsje aangestoken voor ‘jezelf’.