‘Studenten geven vaak aan dat zij meer praktijkervaring op willen doen tijdens de studie. Bovendien komen studenten door hun verfrissende blik, hun creativiteit en het contact met de nieuwste innovaties vaak met verrassende oplossingen voor bedrijfsvraagstukken’, vertelt Communiqué-voorzitter Bo Verhoef die ook lid is van de symposiumcommissie.
‘Wij hebben er daarom voor gekozen een symposium te organiseren met casussen waarover studenten hun hersenen kunnen laten kraken. Het symposium moet resulteren in innovatieve ideeën voor bedrijven en studenten laten proeven van de mogelijkheden op de arbeidsmarkt.’
Lezing van hoofd communicatie NOS
Verhoef vervolgt: ‘We hebben acht casussen, verdeeld over twee rondes, en allemaal met een eigen invalshoek, er zit voor iedereen wel wat bij.’ Een case gaat bijvoorbeeld over hoe je optimaal gebruik maakt van creativiteit, een andere casus over digital tactics: hoe maak je een effectieve website.
Daarnaast zijn er twee lezingen. Youssef Eddini, hoofd Marketing en Communicatie van de NOS, vertelt ’s ochtends wat hij heeft gedaan om het merk NOS sterker te maken.
In de middag is het woord aan Mischa Coster, een bekend mediapsycholoog en tevens medeoprichter van onderzoek- en adviesbureau Grey Matters.
Het symposium van Communiquéis voor iedereen toegankelijk. Inschrijven kan tot vrijdag 29 mei en deelname kost vijf euro, inclusief lunch en afsluitende borrel.