Douwe Egberts is sinds 1 juni verantwoordelijk voor de automaten die studenten en medewerkers voorzien van koffie en thee. ‘Ik was er op een gegeven moment echt klaar mee’, zegt Visser. ‘Bijna elke dag kwam er wel weer een bakkie water uit de automaat in plaats van een bak koffie. Die 45 cent boeit mij op zich weinig, maar het werd gewoon vervelend.’
Na een belronde kwam Visser terecht bij de chef warme dranken van het Facilitair Bedrijf. ‘Die vertelde mij dat het niet mogelijk is op de automaten weer te geven dat ze leeg zijn of er iets mis mee is. Douwe Egberts kan wel zien of ze leeg zijn en dan binnen een halfuur de automaat weer bijvullen. Dat gebeurt volgens mij niet altijd. En in het weekend al sowieso niet.’
Het Facilitair Bedrijf geeft desgevraagd aan dat er wel iets op het display komt te staan als een automaat leeg is. Gebeurt dat vaker dan verwacht, dan past Douwe Egberts de vulroute aan om dit te voorkomen.
Geld terug
Daarnaast gaf het Facilitair Bedrijf aan dat, door de betalingen via GPRS voorkomen kan worden dat er iets fout gaan met de betaling. Op de site van het de UT staat dan een procedure om je geld terug te vragen. Nadat hij via de chef warme dranken nog drie keer werd doorverwezen, besloot Visser om het declaratieformulier op de website van slappe bak neer te zetten.
Visser: ‘Ik was klaar met de rompslomp, dus ik heb hem twee weken geleden online gegooid. Tot nu toe zijn er zo ongeveer vijftig formulieren ingevuld en er is ook voor ongeveer vijftig euro terug uitgekeerd aan de studenten.’
Horstkantine koploper
Op het formulier kan naast de declaratie en de eventuele opmerkingen ook een locatie worden toegevoegd. De Horst en de Vrijhof zijn de populairste gebouwen ‘en vooral in de kantine van de Horst blijkt het vaak fout te gaan’. Daarnaast lijken de automaten in de Cubicus de gewoonte te hebben een betaling te accepteren en geen bakkie uit te geven.
Foto: archief