Halfjaarlijks houdt de UT de open dagen voor studiezoekers en hun ouders/begeleiders. Doorgaans in november en maart komen ze naar de campus om een indruk te krijgen van de universiteit.
De afdeling Marketing & Communicatie zag een lichte groei in bezoekersaantallen ten opzichte van de open dagen van november 2016. Op de Master Open Dag kwamen 1640 bezoekers af (35 procent daarvan als ouder/begeleider). De Bachelor Open Dagen trokken 9239 bezoekers. Daarvan was 54 procent op vrijdag en zaterdag mee als begeleider.
Internationale gasten
De stijging komt niet alleen door Nederlandse bezoekers. Zo maakten mogelijk toekomstige UT-studenten een rit van acht uur vanuit Praag om te kijken bij de opleiding toegepaste wiskunde. En een van oorsprong Nederlands gezin kwam uit het Amerikaanse Houston en gebruikte een weekje vakantie in Nederland om ook open dagen te bezoeken.
Hoeveel van de aanwezige studiezoekers zich daadwerkelijk aanmelden voor een studie aan de UT, is nu nog logischerwijs onduidelijk. Dat moet volgend jaar blijken, als ze zich via Studielink inschrijven.