Het doel is om Twentse bedrijven te versterken en kennis te behouden in de regio Twente. De beurs is gericht op derdejaars bachelorstudenten, die na de zomer starten met een UT-master. De eerste lichting die van deze MKB-beurs gebruik wil maken, kan zich daarom aanmelden tot en met 12 juli. ‘Wat je ervoor terug moet doen, is de regionale bedrijven leren kennen. Voorlopig in de constructie van vijf kennissessies per jaar’, zegt Solange Panayotopoulos van Marketing & Communicatie.
Organiserend vermogen
De UT en de Rabobank zijn niet alleen op zoek naar studenten, maar ook nog naar MKB-bedrijven die oren hebben om deze beurs aan te bieden. ‘De Rabobank heeft zich aan dit initiatief gecommitteerd en hun accountmanagers gaan de komende week hun klanten benaderen’, aldus Panayotopoulos, die zegt dat deze beurs geïnspireerd is op vergelijkbare beurzen die de bedrijven ASML en Thales aanbieden. ‘Zij geven ook per jaar tien beurzen uit en ontmoeten regelmatig studenten. Kleinere MKB’ers willen ook wel in contact komen met studenten, maar hebben daarvoor niet snel het organiserend vermogen. Daarom is het mooi dat wij nu dit middel kunnen aanbieden.’