‘We hebben vrij lang naar een spreker gezocht die goed bij de Bedrijvendagen past’, zegt voorzitter Alex Benou. ‘Er zijn genoeg BN’ers die iets interessants kunnen vertellen, maar we zochten heel bewust naar een vooraanstaande persoonlijkheid, die zich op veel verschillende vlakken heeft ontwikkeld. Humberto Tan is succesvol talkshowhost, dj, presentator, schrijver en heeft ook nog een eigen kledinglijn. We verwachten een inspirerend verhaal waar iedereen zich aan kan spiegelen.’
De bedrijvendagen beginnen op 17 februari met een kick-off en lopen tot 26 maart. ‘We willen de stap van het wetenschappelijk onderwijs naar een carrière kleiner maken door studenten makkelijk in contact te laten komen met bedrijven’, vertelt Benou over het doel.
Contrast
Naast de kick-off-stunt op het O&O-plein en de lunchlezing is er een 'Mens, Management en Medici’-markt, voor opleidingen als bestuurskunde, technische geneeskunde en communicatiewetenschap. Er is ook een kennismakingsweek en er zijn twee ambitieweken. Daan van Ramshorst (pr) vertelt: ‘In de kennismakingsweek is er een informatiemarkt met zo’n 120 bedrijven, die heel benaderbaar zijn. Je kunt hier bedrijven spotten en heel vlug en direct met ze in contact komen. Tijdens de ambitieweken ben je juist langer bezig met een bedrijf en werk je een dagdeel aan een case.'
'De informatiemarkt is bedoeld om je te oriënteren, terwijl je tijdens de ambitieweken heel concreet kunt spreken met bedrijven als je op zoek bent naar een afstudeerplek of een baan. Inschrijven kan via de website en het is belangrijk dat je je cv uploadt. Bedrijven selecteren op basis hiervan de studenten die mogen deelnemen aan cases of aan het informeel recruiten, zoals bowlen.’