Alle deelnemende bedrijven gaven vanochtend een korte elevator pitch waarin zij zich voorstellen. ‘Een elevator pitch is een soort Tinder alleen kun je nu niet swipen naar links of rechts!’, grapt Rooijakkers. De zaal lacht. Ook waarschuwt hij dat de studenten vandaag niet bang hoeven te zijn om een rood scherm te krijgen zoals bij het programma ‘Wie is de Mol’, waar de presentator zelf aan mee deed.
Grootste denktank
De paarse tent op het veld voor de Vrijhof is ingericht met meer dan honderd tafels waar studenten in groepen van ongeveer acht tot tien personen vandaag werken aan een casus. De enveloppen worden uitgedeeld en mogen geopend worden zodra de klok op het podium achter Art gaat lopen. ‘Jullie hebben vanaf nu zeven en een half uur de tijd’, legt Rooijakkers uit. Om 13:20 uur vanmiddag leveren de studenten hun eerste opzet in.
De studenten kunnen vandaag onder andere via een chatsysteem om hulp vragen bij drie consultancybedrijven: Hospitality Group, Capgemini en Rosen. Maar de studenten mogen niet meer dan drie apparaten per groepje aansluiten op internet wegens het gevaar van overbelasting van het netwerk. ‘Dit klinkt wel heel erg als de jaren tachtig’, grapt Rooijakkers.
Aan de slag
Na een luid applaus voor het bestuur en de bedrijven die zich voorstellen begint het geroezemoes, de studenten maken de enveloppen open en lezen welke casus zij hebben ontvangen. Vanavond om 19:30 uur wordt de winnaar bekend gemaakt en om 22:00 uur kunnen de studenten de spanning van de hele dag eraf feesten tijdens het eindfeest.
Het hele programma van vandaag is hier te vinden. Ook kan de hele dag meegetwitterd worden met #create.