Het einde van het academisch jaar is in zicht, de zwoele zomerhitte zwelt aan. Tijd voor zinderende zomerverhalen van jullie als UT-gemeenschap. Daarom schrijven wij de volgende schrijfwedstrijd voor jullie uit.
The end of the academic year is in sight, the sultry summer heat is swelling. Time for sizzling short summer stories from you as UT community. That is why we invite you to participate in this writing contest.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this fifth episode, chemistry teacher Saskia Lindhoud uses lego to explain chemical equilibrium.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze vijfde aflevering legt scheikundedocent Saskia Lindhoud chemisch evenwicht uit, met behulp van legoblokjes.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze vijfde aflevering legt scheikundedocent Saskia Lindhoud chemisch evenwicht uit, met behulp van legoblokjes.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this fifth episode, chemistry teacher Saskia Lindhoud uses lego to explain chemical equilibrium.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this fourth episode, professor Bram Nauta explains with a dance how to solve problems caused by interference.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze vierde aflevering legt hoogleraar Bram Nauta aan de hand van een dansje uit hoe je storing oplost.
Hoe zorgen docenten dat hét kwartje valt bij hun studenten? Vaak door het gebruik van beeldspraak. Hoe ze dat precies doen, laat wetenschapsjournalist en illustrator Enith Vlooswijk zien in de rubriek 'Les in verbeelding'. Deze vierde aflevering legt hoogleraar Bram Nauta aan de hand van een dansje uit hoe je storing oplost.
How do teachers ensure that the penny drops for their students? Often through the use of imagery. In the series 'Lessons in imagination', science journalist and illustrator Enith Vlooswijk shows exactly how they do that. In this fourth episode, professor Bram Nauta explains with a dance how to solve problems caused by interference.