De gamma-campagne moet bovenal zorgen voor naamsbekendheid. Volgens Torenvlied is namelijk zelfs op middelbare scholen in de regio vrijwel onbekend dat de UT ook sociaalwetenschappelijke studies aanbiedt.
De afgelopen jaren heeft de UT vooral ingezet op een technisch profiel, studies als psychologie, communicatiewetenschap of bedrijfskunde sneeuwden onder in de media-aandacht. Leerlingen met bèta in hun pakket kennen de UT, maar dat je in Enschede bijvoorbeeld ook bestuurskunde kunt studeren, weten ze niet. En al helemaal niet dat bestuurskunde in Twente anders is dan elders, vanwege de verbinding die wordt gezocht met technologie.
Identiteit
‘Daarom zijn we ook zo blij met deze campagne’, zegt de opleidingsdirecteur. Zijn collega’s van andere gamma-studies delen dat gevoel. ‘De boodschap zegt bovendien iets over onze identiteit, over ons profiel’, doelt hij op de combinatie van technologie en sociale wetenschappen waarmee de UT zich van andere universiteiten wil onderscheiden.
De gamma-campagne, een onderdeel van de campagne die in december van start ging, gaat minimaal een jaar duren. Met onder andere advertenties in kranten, banners op websites en sociale media, en posters op middelbare scholen richt de UT zich de komende maand vooral op de open dagen van 6 en 7 maart. Dit weekend zijn de eerste uitingen te zien.