De diensten HR en M&C ontwikkelden samen een strategie voor de arbeidsmarktcommunicatie. De werkgroep Employer Branding vertaalde die strategie naar concrete verbeteringen, waar de nieuwe website een belangrijke mijlpaal in is.
Volgens HR-manager Netty Kollen is de nieuwe website niet het gevolg van tekortkomingen in de manier waarop de UT personeel wierf. ‘De werving van nieuwe medewerkers verliep lange tijd zonder grote problemen. Een groot deel van de (wetenschappelijke) vacatures werd via het eigen netwerk ingevuld of via het posten van vacatures op jobboards, maar die tijd is niet meer.’
Kollen doelt op een gespannen arbeidsmarkt. ‘We moeten als UT meer ons best doen om aan personeel te komen. Functies zijn steeds moeilijker in te vullen. Via deze professionele website laten we zien wat voor een organisatie we zijn. Je ziet bekende gezichten van de UT en we laten zien dat mensen vooropstaan.’
Dat hybride werken door de coronacrisis meer mogelijk is geworden, kan volgens Kollen in het voordeel van de UT werken. ‘Waarom zou je hier niet solliciteren als je verder weg woont? We hebben gezien dat we daar toe in staat zijn. Hopelijk kan de nieuwe website daar belangrijk in zijn.’