Dat zegt directeur Marketing & Communicatie Atilla Kerpisci. ‘De essentie van de challenge is dat studenten met goede ideeën komen. Zij het in business, producten of vindingen, het gaat om ondernemend zijn. Zo draait het niet alleen om techniek en startups, maar kunnen studenten uit alle verschillende achtergronden meedoen. Idealiter verrijken al die verschillende disciplines elkaars beste ideeën.’
Volgens Kerpisci is de wedstrijd bedoeld om ondernemerschap zowel binnen als buiten de universiteit beter op de kaart te zetten. De finale van de wedstrijd staat voorlopig rond eind mei gepland.
Stevige prijzen
Dan zal niet slechts één winnaar uit de bus komen, zegt Kerpisci over de wedstrijd, waarbij de Student Union kartrekker zal zijn. ‘We willen de inzendingen onderverdelen in verschillende categorieën, om te voorkomen dat je appels met peren gaat vergelijken.’ En de prijzen? ‘Daarover zitten we nog na te denken, maar het zal om stevige prijzen gaan van enkele duizenden euro’s per categorie’, aldus Kerpisci.
Het idee voor de wedstrijd komt volgens Kerpisci vanuit de studentenbehoefte om ondernemerschap een extra lading te geven. ‘De challenge kan studenten ook veel opleveren’, zegt Kerpisci. ‘Ze kunnen bijvoorbeeld tijdens de wedstrijd contact leggen met het bedrijfsleven en workshops volgen bij NIKOS. En na de wedstrijd ligt alles open. Misschien zijn bedrijven geïnteresseerd, misschien is het prijzengeld genoeg om het idee verder te ontwikkelen.’