Hoe was de board battle?
‘In het stadsarchief van Amsterdam, een enorm gave setting, moesten we een oplossing vinden op het probleem van job hoppen. In een pitch presenteerden wij onze oplossing. Het was apart, want wij dachten dat we de plank mis sloegen, maar uiteindelijk wonnen we toch en was het raak. Naast de pitch was de groepsdynamiek van groot belang.’
Wat onderscheidt jullie van de rest van de besturen in Nederland?
‘Een drietal aspecten. De enorme diversiteit binnen het bestuur. We doen allemaal dezelfde studie, maar we hebben allemaal verschillende persoonlijkheden en capaciteiten. Creative technology is ontzettend breed. Dat trekt heel diverse studenten aan. We zijn daarnaast een jonge vereniging. De motivatie om ons te bewijzen is erg groot. Vastgeroest in bepaalde denkbeelden of tradities zijn we niet. Dit houdt de innovatie binnen de vereniging erg hoog. En er is vertrouwen binnen het bestuur. We zijn allemaal goede vrienden. Naast professionele problemen kunnen we ook altijd met persoonlijke problemen bij elkaar terecht.’
Wat levert jullie deze overwinning op?
‘Het is een bevestiging van ons harde werk en het feit dat we een goed bestuur hebben. Het is ook goed voor de opleiding. Een stukje landelijke erkenning. Creative technology is een belangrijke, innovatieve studie.’
Wat was de prijs?
‘Een reischeque van 1500 euro, goed voor een mooi bestuursweekend.'