In de game maken sprookjesfiguren de overstap naar de menselijke wereld. Zij kunnen leven tussen de mensen door middel van een spreuk. Om ervoor te zorgen dat de sprookjesfiguren zich niet misdragen, is de grote boze wolf aangewezen als de sheriff. Wanneer er een moord wordt gepleegd in FableTown breekt er paniek uit. Het is aan jou, de grote boze wolf, om de dader te vinden.
Het spel is een interactief verhaal: het draait niet om de vaardigheden van de spelers, maar om de beleving van een avontuur. Je kijkt naar het beeldscherm, volgt dialogen en maakt keuzes die veelal bestaan uit intimideren of aardig blijven. De andere personages onthouden hoe jij hen benadert en aan de hand van jouw keuzes vertellen ze alles, niets of liegen ze de boel bij elkaar. Elke keuze heeft invloed op het verloop van het verhaal en daardoor zijn er meerdere eindes mogelijk.
Het verhaal steekt prima in elkaar, al komt het wat langzaam op gang. De stijl waarin de game is getekend en de sfeer van de spelwereld verdienen een bijzondere vermelding, evenals de karakters en hun ontwikkeling. De game mag dan bestaan uit sprookjesfiguren, het verhaal, de karakters, het geweld, de affaires en de onderwerpen zijn zeker niet kinderachtig. Wolf Among Us is een game die echt iets met de speler doet, op positieve wijze.
De eerste aflevering is net verschenen en voor circa vijf euro te verkrijgen op vrijwel alle media. De komende maanden volgen de andere vier afleveringen die gezamenlijk het verhaal afronden. Ondanks dat de eerste aflevering ietwat traag op gang komt, is Wolf Among Us, net als eerdere TellTale-games absoluut de moeite waard. Als je ervoor openstaat, staat je iets moois te wachten.