Opinion
Column Lars van de Zandschulp

Wildgroei

Lars van de Zandschulp (24) is masterstudent technische bedrijfskunde en staat middenin het Enschedese studentenleven. Hij schrijft om de week een column voor U-Today, over wat hem opvalt in de stad en op de campus. Vandaag: over een bezuinigingsprotest en studiewildgroei.

Opinion

Teaching English at all costs

Stefano Stramigioli, professor of Advanced Robotics, is known for not mincing his words. He is a passionate scientist, a critical academic and lover of music and good Italian coffee. As a columnist for U-Today, he regularly writes about what's on his mind in the university world.

Opinion

Wat HR je niet vertelt

Jenna Zaagsma (22) is masterstudent educatie in de bètawetenschappen en biomedische technologie. Twee dagen in de week staat ze voor de klas als leraar natuurkunde, in haar vrije tijd is ze te vinden bij studentenscouting Radix en vechtsportvereniging Arashi. Ze schrijft over haar belevenissen en wat haar bezighoudt op en rondom de campus.

Opinion
Column Lars van de Zandschulp

Aanmodderen

Lars van de Zandschulp (24) is masterstudent technische bedrijfskunde en staat middenin het Enschedese studentenleven. Hij schrijft om de week een column voor U-Today, over wat hem opvalt in de stad en op de campus. Vandaag: over vrijmibo’s en het moeras van Boekelo.

Opinion
Column Jenna Zaagsma

Bouwkeetbronchitis

Jenna Zaagsma (22) is masterstudent educatie in de bètawetenschappen en biomedische technologie. Twee dagen in de week staat ze voor de klas als leraar natuurkunde, in haar vrije tijd is ze te vinden bij studentenscouting Radix en vechtsportvereniging Arashi. Ze schrijft over haar belevenissen en wat haar bezighoudt op en rondom de campus.

Opinion

Sinterklaas en de zwartepiet

Lars van de Zandschulp (24) is masterstudent technische bedrijfskunde en staat middenin het Enschedese studentenleven. Hij schrijft om de week een column voor U-Today, over wat hem opvalt in de stad en op de campus. Vandaag: over Eppo Bruins en fietsadviezen.

Opinion
Column Jenna Zaagsma

Van chirurgen naar pubers

Jenna Zaagsma (22) is masterstudent educatie in de bètawetenschappen en biomedische technologie. Twee dagen in de week staat ze voor de klas als leraar natuurkunde, in haar vrije tijd is ze te vinden bij studentenscouting Radix en vechtsportvereniging Arashi. Ze schrijft over haar belevenissen en wat haar bezighoudt op en rondom de campus.

Opinion

Op-ed: Does improvement hurt?

Stefano Stramigioli, Professor of Advanced Robotics, sent in this opinion piece. He addresses how to create and foster a culture of improvement within the UT. ‘If we stop offering criticism because we’re afraid of causing discomfort, then we risk losing sight of our purpose.’

Opinion
Column Lars van de Zandschulp

Stammenstrijd

Lars van de Zandschulp (24) is masterstudent technische bedrijfskunde en staat middenin het Enschedese studentenleven. Hij schrijft om de week een column voor U-Today, over wat hem opvalt in de stad en op de campus. Vandaag: over een misselijkmakend spannende bomenverkiezing.

Opinion
Opinion piece by Professor Stefano Stramigioli

‘Students are learning tricks instead of understanding the subject’

Stefano Stramigioli, Professor of Advanced Robotics, sent in this letter as a response to the opinion piece of Angelique Assink. He disagrees with her about what it takes to be a good teacher. ‘It’s about abstraction, critical thinking, and logical reasoning.’

Opinion

Do the best experts make the best teachers?

Angelique Assink, Educational Scientist and EPD Coordinator at CELT, sent in this opinion piece as a response to the article from Stefano Stramigioli. She writes about the need and efficiency of rules and procedures in teaching. ‘I think the lesson here for all involved is to see the University Teaching Qualification as worth the trouble.’

Opinion

‘Bureaucracy should support primary functions, not disrupt them’

Stefano Stramigioli, Professor of Advanced Robotics, sent in this opinion piece. He writes about what he calls ‘a troubling shift in academia: the increasing prioritization of bureaucratic processes over academic substance’. ‘We find ourselves enforcing rules that undervalue our own experts.’

Read more articles