Vanuit Marketing & Communicatie (M&C) liepen er recent twee enquêtes via e-mail. Eén richting eerstejaars, de ander naar tweedejaars en hoger. De respons op die onderzoeken viel enorm tegen. Om daar wat aan te doen, besteedde M&C de onderzoeken uit aan een extern bedrijf. Studenten werden telefonisch benaderd, tot grote onvrede van de Uraad. ‘Wellicht is het officieel geen privacyschending, maar voor veel studenten voelde het wel zo. Bovendien begrepen ze niet dat het bedrijf namens de UT belde’, gaf Jaime de Bruin (UReka) aan.
‘Dit verdient niet de schoonheidsprijs’, erkende Vinod Subramaniam. ‘Studenten bereiken is een groot probleem voor ons. We proberen van alles, zelfs via vlogs en podcasts, maar we hebben grote moeite om daarin te slagen. Zeg het ons: hoe kunnen we dat beter doen?’, vroeg de collegevoorzitter aan de raad.
Tim Achterkamp, De Bruins partijgenoot, opperde om vragenlijsten in het vervolg te promoten tijdens colleges, om de aantallen op te krikken. ‘Laat een docent vijf minuten voor de pauze studenten attenderen op de enquête, met de vraag het in te vullen omdat het heel belangrijk is voor de UT.’ Ook Wilma Dierkes (Campus Coalitie) pleitte voor decentralisatie. ‘Zoek hulp bij verenigingen. Of vind een representatieve groep, die als een soort panel kan fungeren om een mening te peilen.’