Het Europese aanbestedingstraject zit erop, dus tekende de UT vandaag het contract met de nieuwe cateraar, voor een voorlopige periode van zeven jaar. Appèl is van plan een zogeheten ‘FoodCity’-concept op de campus toe te passen, wat inhoudt dat er verschillende plekken komen waar je kunt eten.
Bestaande campusrestaurants worden aangepast en in sommige gevallen volledig gerenoveerd door Appèl, zo stelt de UT in een persbericht. Elke plek krijgt een ‘eigen karakter’, wat moet resulteren in ‘combinaties van foodcourts, een pop-up store, een Italiaans restaurant en een gave studentenkroeg’. De aanpassingen vinden plaats tijdens de zomervakantie.
Tijdens de aanbestedingsprocedure zijn de wensen en behoeften van de UT-gemeenschap meegenomen. Zo was er afgelopen jaar sprake van een enquête en bood het O&O-plein in september 2017 plek voor een ‘Food Market’, zodat potentiële cateringkandidaten hun producten konden laten zien, ruiken en proeven. De focus tijdens de aanbesteding lag op internationalisering, inbegrip van verschillende etensculturen, warme maaltijden, producten voor snelle verkoop, verse soep en salade en meer vegetarische opties.