Grant all qualified scientific staff members at the UT the so-called 'ius promovendi', the right to act as formal supervisor of PhD students. That is what Young Academy Twente called for earlier this year, but their advice was not adopted. ‘The current UT policy leads to a lack of recognition and independence.'
Geef alle gekwalificeerde UT-onderzoekers het zogenaamde 'ius promovendi', ofwel het promotierecht. Dat is waar Young Academy Twente eerder dit jaar voor pleitte, maar hun advies werd niet overgenomen. 'Het huidige UT-beleid leidt tot een gebrek aan erkenning en onafhankelijkheid.'
Docent, geef aan of je studenten kunstmatige intelligentie mogen gebruiken bij hun opdrachten. En student, geef aan als je bij een opdracht géén AI hebt gebruikt. Dat is in een notendop het advies van de werkgroep ‘AI in Onderwijs van de UT’, naar aanleiding van doorbraak van onder andere ChatGPT. Werkgroepvoorzitters Robin van Emmerloot en Kim Schildkamp lichten het advies toe.
Teacher, indicate whether your students are allowed to use artificial intelligence in their assignments. And student, indicate if you have not used AI in an assignment. That is, in a nutshell, the advice of the ‘AI in Education of the UT’ workgroup, following the breakthrough of ChatGPT, among others. Workgroup chairpersons Robin van Emmerloot and Kim Schildkamp explain the advice.